Wiele razy spotykam się z odpowiedzią, że firmie nie jest potrzebna strona internetowa bo:
- firma działa lokalnie i wszyscy o niej wiedzą
- firma ma klientów z polecenia więc nie musi się dodatkowo reklamować
- firma ma tyle zleceń że nie potrzebuje się starać o nowych klientów
Ja jednak będę twierdził jako klient i jako usługobiorca korzystający z aktywnie z internetu, że strona internetowa przyda się w każdej firmie.
Oto moje argumenty za tym aby każda firma posiadała stronę internetową:
- Pokaż się swoim byłym, przyszłym i potencjalnym klientom – jeżeli świadczysz usługi, zajmujesz się produkcją lub coś tworzysz pokaż to swoim klientom na stronie, zdjęcia wyrażają więcej aniżeli słowa, warto to wykorzystać.
- Jeżeli klient chce się z Tobą skontaktować poprzez stronę internetową znajdzie do Ciebie telefon, mail, adres, mapkę która będzie nawigowała go poprzez telefon do Twojej firmy. Pamiętaj, że aktualnie coraz więcej osób szuka informacji w internecie zamiast w gazetach, książkach telefonicznych itp.
- Napisz o nowych usługach lub produktach na swojej firmowej stronie internetowej – być może twój stały klient nie będzie miał innej okazji żeby dowiedzieć się, iż oferujesz coś nowego.
- Poinformuj swoich klientów o zmianach w Twojej firmie – zmieniasz siedzibę, otwierasz nowy sklep, punkt handlowy, zakład, powiększasz magazyny, masz nowy telefon – napisz o tym na stronie internetowej.
- Zamieść na swojej stronie aktualności z firmy – zmniejszysz obciążenie linii telefonicznej w firmie z podstawowymi zapytaniami.
- Chcesz poinformować swoich klientów o promocjach – napisz o tym na stronie internetowej!
- Chcesz się pochwalić swoimi nagrodami, wyróżnieniami, brałeś udział w targach? No przecież nie będziesz obdzwaniał swoich klientów.
- Chcesz zwiększyć sprzedaż, zacznij sprzedawać w internecie.
- Szukasz pracowników, partnerów handlowych, na swojej stronie możesz takie rzeczy ogłaszać za darmo!
Być może na początku strona nie będzie cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, ale jeżeli będzie miała wsparcie w materiałach reklamowych zacznie naturalnie funkcjonować w internecie i klienci będą oczekiwali, że będzie żyła.
W codziennej pracy przekonuję się na przykładzie moich klientów, że wielu z nich strona w istotny sposób pomogła w rozwoju biznesu, nawet tego lokalnego o którym każdy teoretycznie powinien wiedzieć.